Dikkie Dik Taart



Deze taart heb ik gemaakt voor de zoon van vrienden van mij. Dit is al een beetje traditie aan het worden. Vorig jaar heb ik een Teletubbietaart gemaakt en het jaar daarvoor een apentaart. Dit jaar moest het een Dikkie Dik Taart worden en dit is het resultaat.


Ik begon met het bakken van twee cakes, die ik door midden sneed, waarna ik op beide helften aardbeienjam smeerde en gele room.





Daarna de lagen op elkaar gelegd en witte chocoladepasta een paar seconden in de magnetron gezet om makkelijker uit te kunnen smeren.





Nadat ik de kleine en de grote cake had afgesmeerd met witte chocoladepasta, werd de taart bekleed met witte en blauwe rolfondant in de kleuren van Het Dikke Verjaardagsboek van Dikkie Dik.


Nadat de taart bekleed was met het rolfondant, heb ik hem verder versierd met gekleurde rondjes, confetti. Helaas had ik geen eetbare glitter, anders had ik de confetti net zo laten glitteren als op het boek.


Dikkie Dik heb ik gemaakt van marsepein. De rode strepen en de zwarte accenten heb ik gemaakt met glazuurstiften.



Ik was redelijk tevreden met het resultaat, maar er zaten helaas wat schoonheidsfoutjes in de taart. Binnenkort maar een cursus volgen, zodat ik volgend jaar een perfecte taart kan afleveren. Ik ben benieuwd welk thema het dan wordt!

Have Fun & Enjoy!

Eveline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...